Az adózó képviselője regisztrációjának, azaz a felhasználó regisztrációjának a folyamata:

Az adatszolgáltatásra kötelezett adózót regisztrálni kell a NAV Online Számla rendszerébe, melyet az adatszolgáltatásra kötelezett adózó nevében az arra jogosult törvényes képviselő vagy állandó meghatalmazott tehet meg.

Az adatszolgáltatásra kötelezett a számlázó programjával kiállított számlái, akkor töltődnek fel a megfelelő módon beavatkozás nélkül, ha létrehozott egy ún. technikai felhasználót is. A technikai felhasználó regisztrálását követően állnak rendelkezésre azok az adatok, melyek az adózó számlázó programja és a NAV szervere közötti kommunikációhoz szükségesek.

Az elsődleges felhasználó regisztrációjának a folyamata:

1)            Látogasson el az https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalra is. A regisztrációhoz a NAV Online Számla Rendszerébe Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie.

2)            Kattintson a regisztráció panelre.

3)            Jelentkezzen be Ügyfélkapu profiljába.

4)            Kattintson az „ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ” panelre, amellyel elkezdődik a tényleges regisztráció, ezzel együtt megtörténik az ügyfélkapus azonosítás.

5)            Adja meg a személyazonosító adatait az „ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓ - ALAPADATOK MEGADÁSA” menüpontban. A „SZEMÉLYI ADATOK ELLENŐRZÉSE” panelre kattintással megtörténik az azonosítás. Amennyiben az alapadatok megadásakor a regisztrációt végző személy természetes személyazonosító adatainak kitöltésekor elírás történik, akkor hibaüzenet jelenik meg, miszerint a megadott adatok alapján az azonosítás sikertelen.

6)           Az azonosítás során vizsgálja a rendszer azt, hogy az előbb megadott azonosító adatokkal létezik-e már regisztrált felhasználó. Amennyiben már létezik felhasználó, lehetőség van annak kiválasztására, hogy a regisztrációt végző személy a létező felhasználónevével, vagy új felhasználónévvel kíván regisztrálni.

7)            Adja meg a részletes adatokat az ügyfél regisztrációhoz az „ÜGYFÉL REGISZTRÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES RÉSZLETES ADATOK MEGADÁSA” menüpontban. Ezen az oldalon történik az adatszolgáltatásra kötelezett adózóra vonatkozó adatok megadása. A „REGISZTRÁCIÓ TÍPUSA” alatt lenyíló panellel kell kiválasztani, hogy a regisztrációt végző adózó gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó. Sikeres regisztráció elfogadását követően megjelenik a főoldal.

Technikai felhasználó hozzáadása:

A technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre, a “FELHASZNÁLÓK” oldalon az “ÚJ FELHASZNÁLÓ” panel kijelölése után a “TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ” opcióra kattintva. Itt történik meg a Technikai felhasználó oldal hozzáadása, amely véglegesítéséhez jelszó megadása kötelező.

Fontos, hogy a technikai felhasználó jogosultság kizárólag a NAV Online Számla felület (interfész) használatára, mint adatszolgáltatás teljesítésére terjed ki, egyéb jogosultságra nem.

Nem mindegyik operációs rendszer alatt működik az automatikus adatszolgáltatás:

Friss Windows verzió szükséges, mivel az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt nem támogatott és a kommunikáció sem működik a rendszerek között. Az ezeken elfutó böngészők sem alkalmasak az adatszolgáltatásra, mivel biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Ha továbbra is ilyen operációs rendszert használ, csak manuális feltöltésre lesz lehetősége, és azt is csak egy másik, támogatott böngészővel rendelkező eszközről teheti meg. Az online adatszolgáltatás teljesíthetősége érdekében szükséges lecserélni az említett operációs rendszereket, ami bizonyos esetekben a hardver cseréjével is járhat. Ezen korlátozást a NAV rendszere határozta meg. Hamarosan a támogatott operációs rendszerekről tájékoztatást fogunk küldeni.

A NAV rendszere által támogatott böngészők:

Google Chrome: 63.+
Firefox Quantum: 57.+
Microsoft Edge: 41.+
Internet Explorer: 11.+
Apple Safari: 11.+

A Kulcs-Soft által ajánlott rendszerigény a következő tudásbázis bejegyzésben található: http://tudasbazis.kulcs-soft.hu/kulcsugyvitel/category/zokkenomentes-beuzemeles/ajanlott-rendszerigeny

Regisztráció után frissíteni kell a Kulcs-Számla programokat!

A fentiek elvégzését követően, frissítenie kell programjainkat a NAV-bekötés kezelésre alkalmas verzióra. Ezek után nincs más, mint a rendszereinkbe a technikai felhasználó adatait felvinni. A frissítés lehetőségét természetesen jelzik a rendszereink. Minden támogatott programunk – melyek számla kibocsátására alkalmasak - a megfelelő beállítások elvégzését, és a verzió frissítését követően automatikusan, manuális beavatkozás nélkül intézik az online adatszolgáltatást.

Programok és Programcsaládok, amelyek támogatják az új rendszert

Kulcs-Számla Light
Kulcs-Számla Plusz
Kulcs-Számla Start
Kulcs-Számla Perfekt
Kulcs-Számla Prémium
Kulcs-Készlet és Számla Light
Kulcs-Készlet és Számla Plusz
Kulcs-Számla és Készlet Start
Kulcs-Számla és Készlet Perfekt
Kulcs-Számla és Készlet Prémium
Kulcs-Ügyvitel Prémium
Számlázni Jó
Számlázni Kényelmes
BizXpert

A fent említett programokról többet is megtudhat, ha ellátogat weboldalunkra.

Kulcs-Számla programok: http://www.kulcs-soft.hu/termekek/szamlazo-program

Kulcs-Számla és Készlet programok: http://www.kulcs-soft.hu/termekek/szamlazo-keszletkezelo-program

Kulcs-Ügyvitel Prémium: http://www.kulcs-soft.hu/termekek/kulcs-ugyvitel

Számlázni Jó! – Számlázni Kényelmes: http://www.kulcs-soft.hu/szamlazni-jo-ingyenes-online-szamlazo-program/

BizXpert: https://www.bizxpert.hu/

Üzemzavar esetén (internet-kimaradás, adatszolgáltató rendszer meghibásodása, számítógép meghibásodása) a megszűnést követő 24 órán belül kell az adatot szolgáltatni. Ha 48 órát is meghaladja az üzemzavar, abban az esetben a NAV felé ezt jelezni kell, illetve 24 órán belül már kézi adatszolgáltatást kell végezni ennek tudatában. Amennyiben az automatikus adatszolgáltatás nem elérhető a programjainkból, akkor 3 naptári napon belül az adatokat manuálisan a NAV felületén keresztül szükséges szolgáltatni. Cégünk elkötelezett azon vállalkozások felé, akik továbbra is jogtisztán, a NAV-bekötésnek megfelelve számláznak. A gördülékeny átálláshoz minden tőlünk telhetőt megteszünk. Ügyfélszolgálaton dolgozó kollégáink örömmel segítenek az esetlegesen felmerülő kérdésekben. Ezen a telefonszámon érdeklődjön: (06)1-336-5322

Ha az új hardverre történő átálláshoz szakértői támogatásra van szüksége, kérjük jelezze az [email protected] címen.

Ha BizXpert-tel kapcsolatban van kérdése írjon e-mailt a [email protected] e-mail címre.